Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

ethernal

Bieżnik taki niepozorny jak na topową oponę producenta opon klasy premium ;)

bmarcin

U mnie dzis wjechały zLine'y.
Pierwsze km wskazują ze jest głosniejsza niż Conti5, więcej info jak się opona ułozy :)

sseebbaa1

Zapomniałem dodać, że opony GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 225/55R17 101W mają rant ochronny!
Przy tak wysokim profilu opony (55) nie jest to wcale regułą, a więc warto tę informację zaznaczyć.


Tak wygląda RIM PROTECTOR:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jeżeli ktoś nadal nie wie na co patrzeć, to tu producent zaznaczył :stupid: :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Wrażenia z jazdy S-Maxem na niedawno zamontowanych Goodyearach F1 Eagle Asymmetric 3 - bardzo pozytywne!

Początkowo jednak myślałem, że opony są jakieś dziwnie miękkie i w długich zakrętach niepokojąco bujają autem.
Podejrzewałem już nawet, że są zbyt słabo napompowane (bo przy odbiorze auta nie spytałem mechaników ile nabili w koła).
Zatem sprawdziłem ciśnienie i wyszło, że każde koło ma 2,5 bara. A więc OK.

Okazało się jednak, że zbyt wcześnie chyba chciałem testować opony od ich założenia. Wygląda na to, że 200 km przejechane w trasie od nowości opon nie usunęło prawidłowo zewnętrznej warstwy opon, która raczej ma za zadanie zamykać porowatość gumy, aby podczas oczekiwania na sprzedaż nie zestarzała się zbyt mocno.

Teraz już po dotarciu bieżnika (zwłaszcza w kilku, kilkunastu ostro przejechanych zakrętach) opony przestały bujać - a będąc konkretnym - zaczęły po prostu kleić do asfaltu. To co wcześniej odbierałem jako miękkość i niestabilność opony było w rzeczywistości delikatnym puszczaniem i łapaniem przyczepności właśnie na skutek tej zewnętrznej (ochronnej) warstwy opony, która nie jest tak przyczepna.
Potwierdziło się, że nowa opona zawsze musi się "ułożyć", a tak naprawdę trochę zetrzeć.

Teraz już mogę jeździć S-Maxem tak jak lubię i połykać w zakrętach nawet lekkie kompakty :)
Oczywiście jak dłużej pojeżdżę, to zweryfikuję swoją ocenę, ale opona zapowiada się nieźle!


Jeden kolega z FCP prosił mnie o zdjęcia jak uginają się opony już na aucie, bo słyszał, że te GY mają miękkie ścianki i robi się balon na dole.
Ja nic takiego nigdy nie słyszałem o tych oponach, ale dla uspokojenia kolegi zrobiłem zdjęcia z takiego ujęcia, aby było widać te ugięcie.

Na poniższych zdjęciach auto jest puste, w zbiorniku 1/4 paliwa, a wszystkie opony napompowane po 2,5 bara:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pozdrawiam! 8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Na osiedlu namierzyłem zaparkowaną Hondę Civic Type-R i dzięki temu dowiedziałem się, że przegapiłem premierę fajnej opony :o

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Continental ContiSportContact6.
Wcześniejszy model ("5") był w ścisłej czołówce wszystkich testów, więc i następca powinien być super.
Jak na razie nie widziałem testów CSC6.

Akurat na Hondzie była opona w rozmiarze, który zainteresuje chociażby posiadaczy Focusów RS :)
235/35R19

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

alibizi

Jeżeli chodzi o opony letnie chciałbym napisać kilka słów o Vredestain Ultrac Sessanta jeżdżących teraz na moim ST220.

Opony zdają egzamin zawsze wtedy, gdy jedziemy w miarę zachowawczo lub trochę ostrzej. W mojej opinii jednak całkowicie przestają sobie radzić przy ostrej jeździe - przykład z dzisiaj i to nie pierwszy: zjazd z autostrady do mnie do domu jest bardzo ciekawy, osoby z Warszawy mogą znać - zjazd z obwodnicy na Aleje Jerozolimskie - na łuku przy 120 km/h mam wrażenie, że za chwilę straci przyczepność choć do jej utraty jeszcze trochę brakuje. Jednak wrażenie jest takie, jakby auto miało za chwilę wylecieć na tych oponach. Dzisiaj na ogonie usiadła mi Octavia, nie wiem na jakich oponach ale na tym łuku wglądała znacznie pewniej.
Kolejne miejsce gdzie sprawdzam opony to następny zjazd - dość ostry ślimak - Vredestainy uślizgują się przy mniej więcej 90 km/h na nich i pokonują tego ślimaka z piskiem opon. Ostatnio jechało przede mną Volvo S60 i pokonał tego ślimaka z taką samą prędkością jednak stabilnie i bez pisku.

Generalnie opony na suchym asfalcie przy nawet dość wysokiej temperaturze łatwo sprowokować do utraty przyczepności. Nie kleją tak, jak bym tego chciał. Co zastanawiające na mokrym asfalcie według mnie radzą sobie ponad przeciętnie i czuję się pewnie na tych oponach. Nie podoba mi się fakt, że przy dobrych warunkach pogodowych nie pozwalają na wiele. Według mnie bardzo fajne opony do samochodu tylnonapędowego, gdzie można bardzo łatwo wyczuć próg utraty przyczepności i ładnie poprowadzić samochód w kontrolowanych poślizgu. Jednak do szybkiego, płynnego i bezpiecznego pokonywania zakrętów opony według mnie się nie nadają.

ST

23.07.2016, 08:32 #196 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 09:22 by sseebbaa1

Cytat: sseebbaa1 w 23.03.2016, 18:35Wcześniejszy model ("5") był w ścisłej czołówce wszystkich testów, więc i następca powinien być super
Niestety, ale tu conti sport 5 wypadły blado: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania-opon/klasyfikacja-koncowa-24252

sseebbaa1

To był test WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Trudno więc porównywać CSC5 do opon nastawionych na suchy tor.
Ale w porównaniu do bezpośredniego konkurenta czyli Goodyeara, to wyniki Conti są rzeczywiście sporo gorsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST

23.07.2016, 11:06 #198 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 11:33 by ST
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.oponylux.pl/skapiec/opony-osobowe/opony-letnie-yokohama-advan-sport-v105-225-40-r-18-92y-f5894.html?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral
Porównując to do conti 5 jakość/cena - to yokohama wydaje się być sporo lepszym wyborem,przyczepność na mokrej nawierzchni: klasa A
Co do conti 6, to jak na razie są dostępne od 19" w górę...i cena od 7 stówek wzwyż...

sseebbaa1

Pod warunkiem, że jeździsz tylko po suchym. Do zabaweczki w suche dni - zgoda. Ale w deszczu te Yokohamy będą chciały Cię wyrzucić z drogi. Więc zależy od sposobu użytkowania.
Ja osobiscie mogę się tylko cieszyć z mojego wyboru, gdyż GY jest jedną z najlepszych opon deszczowych, a jednocześnie niewiele ustępuje na suchym oponom nastawionym na suche ostre traktowanie (oczywiscie nie mówię o semi-slickach).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy