Bluefin - co faktycznie daje?

Rijndael, 04.06.2010, 16:42 « poprzedni - następny »

Rijndael

04.06.2010, 16:42 Ostatnia edycja: 24.11.2010, 20:20 by badger
Witajcie

Często otrzymuje pytania o to, co faktycznie daje bluefin i czy warto go kupić. Spróbuję więc podsumować:

- Odczuwalnie więcej momentu na niskich obrotach
- Brak wyczuwalnego "zawahania" przy otwieraniu IMRC
- Ogólnie jeździ trochę lepiej
- Wyraźnie niższe spalanie

Efekty są ogólnie pozytywne, pamiętajcie jednak, że po remapie nie ma jakiejś eksplozji mocy jak po strojeniu turbo diesla. W końcu to tylko parę koni.

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie zakupu bluefina, instalacji itp. to śmiało. ;)

Bajek

Co dokładnie można tym zmodyfikować?
Jest to konfigurowalne czy są predefinowane ustawienia które można wgrać.

Rijndael

Cytat: Bajek w 04.06.2010, 16:59
Co dokładnie można tym zmodyfikować?
Jest to konfigurowalne czy są predefinowane ustawienia które można wgrać.
Niestety nic, do niektórych silników Superchips ma rozwiązania umożliwiające ustawianie niektórych parametrów, ale akurat bluefin umożliwia tylko:

- Wgranie nowej mapy (lub przywrócenie starej)
- Odczytanie kodów błędów
- Skuteczne unieruchomienie auta (i potem przywrócenie go do życia)

MAG

Czy prawdą jest, że Bluefin jest dedykowany tylko do jednego auta i jak zmieniasz brykę, to możesz go już tylko sprezentować nowemu właścicielowi?
Czy też tak jest to rozwiązanie podobne do np. RTS  Vtech-u, gdzie po wgraniu Z POWROTEM ori programu do ECU możesz zabrac go do następnego auta (musisz już tylko wtedy zapłacic za nowy program, na który z racji posiadania RTS'a masz duży rabat)
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Rijndael

Cytat: MAG w 04.06.2010, 17:59
Czy prawdą jest, że Bluefin jest dedykowany tylko do jednego auta i jak zmieniasz brykę, to możesz go już tylko sprezentować nowemu właścicielowi?
Po wgraniu "przypisuje się" do tego konkretnego auta. Podobno można go jakoś "zresetować", ale nie mam pojęcia czy rzeczywiście ktoś to robi, a jeśli tak, to kto.

Bajek

Czyli RTS jest lepsiejszy niż taki blufin.
Hmmm

Rijndael

Cytat: Bajek w 04.06.2010, 20:43
Czyli RTS jest lepsiejszy niż taki blufin.
Zależy jak na to patrzeć, bluefin jest bardzo dobrze dopracowany, pomijając już lepsze parametry to silnik z tym programem chodzi dużo lepiej niż w serii (żadnych zafalowań w momencie, nie da się właściwie nic zrobić żeby silnik szarpnął czy coś takiego). Jak to wygląda w przypadku V-tech nie wiem, bo z ich usług póki co nie korzystałem, ale co do innych tunerów, szczególnie tych tańszych, to niestety często można przeczytać na forach relacje z jakichś dziwnych objawów po remapie.

heko

...co do RTS to naprawdę jest świetnie dopracowany...jest to zdecydowanie najpewniejszy programator ...którego zresztą często używam do chipsowania autek jako interface...podobnie jak bluefin można nim czytać... a także kasować błędy :D ...nie ma opcji unieruchamiania auta...ale za to mieści 2 programy...poza fabrycznym..
...jedno mnie zastanawia...jakiekolwiek modzenie benzynki jest o tyle trudne (ryzykowne)...że zmieniając parametry wtrysku...i zapłonu powinno się zmierzyć AFR...Vtech nie wysyła programów..tylko każde autko benzynowe traktuje jednostkowo, właśnie z tego powodu...bo mogło by to być zaczątkiem rozwoju "tłokojadów"

eng

Czy RTS można stosować do V ki? Jeżeli tak to ile rzeczywiście daje. Podobnie ten cały Bluefin. Istnieją wykresy, które pokazują jakieś przyrosty? Wrzuć może jeszcze fotki tego cuda Tomku.

MAG

Ja mam RTS'a i zadziałał bezproblemowo (w sensie sczytał seryjny program i wgrał nowy - przetestowałem też czytanie błedów, ale u mnie było czysto  ;))
Mam na razie jeden program, ale zakładam, że jesli zrobię kolektory i kompletny wydech, to będę jechał na dopracowanie tego pierwszego może drugi taki jakis "kiler", zeby na zlotach albo daytrack'ach na nim poszaleć  ;D

Miałem opcje zrobienia samego chipa co przy moich zniżkach u chłopaków w Kosakowie zapewne podobnie by mnie to wyszło jak u Heko, ale ich mam na miejscu  ;)
Wybrałem jednak RTS'a -  głównie z dwóch powodów:
1. obawiałem się troszkęszwedzkiego przeglądu z badaniem spalin po chipie, a przy RTS'ie wgrywam na czas przeglądu serie i się nie martwię  ;D
2. za dwa albo trzy latka zmieniam auto i wtedy wgrywam do niego serię a RTS'a zabieram do nastepnego wozidła i "z buta" mam bardzo duży rabat na kolejne programy ...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0