Bluefin - co faktycznie daje?

Rijndael, 04.06.2010, 16:42 « poprzedni - następny »

Rijndael

06.06.2010, 00:35 #10 Ostatnia edycja: 06.06.2010, 00:46 by badger
Cytat: eng w 05.06.2010, 19:05
Czy RTS można stosować do V ki? Jeżeli tak to ile rzeczywiście daje. Podobnie ten cały Bluefin. Istnieją wykresy, które pokazują jakieś przyrosty? Wrzuć może jeszcze fotki tego cuda Tomku.
RTS to po prostu narzędzie do samodzielnego wgrywania map stworzonych przez V-tech, więc daje tyle co pojechanie tam na strojenie. Wiele osób stroiło V-ki w V-techu, bez problemu znajdziesz sobie wykresy.

« Dodane: 06.06.2010, 00:46 »

Cytat: G-CS w 05.06.2010, 18:28
...co do RTS to naprawdę jest świetnie dopracowany...jest to zdecydowanie najpewniejszy programator ...
Bardziej chodziło mi o same mapy...

Cytat: G-CS w 05.06.2010, 18:28...jedno mnie zastanawia...jakiekolwiek modzenie benzynki jest o tyle trudne (ryzykowne)...że zmieniając parametry wtrysku...i zapłonu powinno się zmierzyć AFR...Vtech nie wysyła programów..tylko każde autko benzynowe traktuje jednostkowo, właśnie z tego powodu...bo mogło by to być zaczątkiem rozwoju "tłokojadów"
Przy częściowych obciążeniach ECU i tak robi mieszankę stechimetryczną, natomiast przy WOT mieszanka jest z zasady bogata, więc żeby zdarzyła się mieszanka tak uboga, żeby uszkodzić silnik trzeba by fatalnie przygotowanych map wtrysku i dodatkowo awarii przepływomierza. Mało prawdopodobne raczej. Po za tym zwróć uwagę, że auta które wyjeżdżają z fabryki nie są indywidualnie strojone tylko też mają wgrane uniwersalne mapy.

Oczywiście prawdą jest, że indywidualne mapy potencjalnie dają większe możliwości wykorzystania rezerw konkretnego egzemplarza silnika, jednak z drugiej strony często można przeczytać relacje o niechlujnie wykonanym strojeniu (nie piszą tu o V-tech tylko ogólnie). Mapy Superchipsa i podobnych producentów są zwykle bardzo dobrze dopracowane. Czyli coś za coś...

MAG

Cytat: G-CS w 05.06.2010, 18:28
...co do RTS to naprawdę jest świetnie dopracowany...jest to zdecydowanie najpewniejszy programator ...którego zresztą często używam do chipsowania autek jako interface...podobnie jak bluefin można nim czytać...
Heko - czyli mogę sie swoim RTS'em podłączyc do innego auta, żeby sprawdzic błedy???

Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

heko

...tak...jeśli jest ustawiona komunikacja z nap Fordem...to większość Fordów będzie czytał i kasował błędy

eng

Ile to kosztuje i jaki rabat możecie załatwić:P

platiniumm

troszke odgrzebie temat tak na chlopski rozum to urzadzenie wgrywa gotowa mape czy tak? bo przeciez nie ma innego sposobu zeby bylo inaczej?  z tego co poszukalem w necie to 1 urzadzenie = 1 autko , urzadzenie wymienia mapy wgrywa poprawiona i pobiera serie, lecz gdy wgramy ponownie serie a poprawiona mape mamy w urzadzeniu to czy mozemy isc do innego samochodu i zrobic znowu podmiane softu?

tak sie zastanawiam czy mozna ewentualnie juz wgranej mapy do samochodu sklonowac jakims urzadzeniem i wgrac do innego? czy sama mapa ma jakas blokade klonu? urzadzenie moze miec blokade wgrywa sobie numer sterownika czy cos. osobe ktora ma mozliwosci klonowania map mam, tylko potrzebna by byla taka mapa autko z takim softem

chyba ze sie myle to niech ktos mi naprostuje moj tok myslenia

wilhelm

Jak by się tak dało to pewnie każde auto jeździło by z bluefinem :)

heko

RTS to urządzenie z pamięcią na 3 softy...całą zabawę zaczyna się od odczytania oryginalnej mapy z auta, i w tym momencie konsola zostaje zablokowana tylko pod ten jeden sterownik/vin...pozostałe 2 miejsca służą do wgrania 2 modyfikacji, ale tylko zrobionych na bazie tego oryginalnego...można je podmieniać, znaczy mając na kompie nawet 10 innych modyfikacji, można ja wgrywać do konsoli, zastępując te pierwsze...jakakolwiek komunikacja z innym autem jest niemożliwa, no poza odczytem i kasowaniem błędów...aby uwolnić RTS-a dla innego auta, ostatnia operacją musi być wgranie serii (choć ja to mogę obejść i wykasować tak aby mogła być użyta do innego auta :) ) ale jakiekolwiek kopiowanie map do innego auta jest wykluczone...koszt RTS to 800zł...taka sama konsola do używania w wielu autach tej samej marki, kosztuje ok. 4000zł...a do wielu marek ok. 11000zł. :D ...tak samo działa bluefin, tylko że mam miejsce na jednego moda

platiniumm

czyli nawet jesli mam dwa auta przykladowo a i b oraz 1 szt bluefina oraz urzadzenia do kopiowania pamieci to taki manewr jak ponizej i tak nie bedze mial sensu?

do A wgram bluefina  a potem podlacze sprzet do zgrania pamieci ze sterownika aby skopiowac mape i poczym przegrywam gotowca do auta B. gdzie bluefin pozostaje caly czas przypisany do auta A


heko

...to masz spore szanse że nawet nie odpali, a jesli softy będą się sporo różnić, to taka zabawa przez OBD kończy się zazwyczaj uwaleniem sterownika

platiniumm

ok to wszystko jasnie

a jeszcze tylko takie pytanko bluefin przeciez jest gotowcem z urzadzeniem ktore wgrywa mape?

to kopiujac ja mozna uszkodzic sterownik?

bije tak do tego bo kiedys do a4 1.8t kupilem tez gotowca na alle.... i bylo doslownie idealnie