Pomiar mocy i momentu w ScanXL

bd77, 26.07.2010, 09:57 « poprzedni - następny »

T

Znalazłem jakiś swój stary wykres:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Bauma

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY a tym się ktoś bawił z Was?

Petersan

Cytat: Bauma w 01.08.2010, 11:43
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY a tym się ktoś bawił z Was?

ciekawe...
trzeba się zakręcić wokół tego i sprawdzić.

chociaż materiał wydaje się tendencyjny.
zastanawia mnie, czy gość chociaż dobrze skalibrował G-techa  :D

tutaj jeszcze jeden:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=2Tyozgkc7dE&feature=related

T

Myślę, że pomiar programem w stylu ScanXL może być dokładniejszy niż wszelkimi wynalazkami w stylu G-tech. W końcu taki program bierze dane z czujników auta, które są raczej dość dokładne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

KLUSEK

To wszystko mozna recznie policzyc :)

Wystarczy ze z ELMa zlogujemy obroty silnika i predkosc. Bedziemy mieli ramki czasu oraz obroty i predkosc w czasie. Z czasu i predkosci wyliczamy przyspieszenie. Dalej mozemy wyliczyc z masy i przyspieszenia moc, a z mocy i obrotow i przelozenia moment :) I mamy swoja hamownie prywatna w excelu :)

T

Można by się jeszcze pokusić o policzenie strat mocy. Chyba żadne z gotowych rozwiązań tego niestety nie robi i moc na silniku można tylko szacować...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

bd77

Cytat: KLUSEK w 01.08.2010, 12:59
To wszystko mozna recznie policzyc :)


zważywszy na fakt, że scanxl prawdopodobnie liczy RPM silnika z prędkości, przełożenia i rozmiaru koła (!!)
będzie to nawet lepsza metoda. pamiętam, parę dni temu odgrzałem trochę moduł hamowni w scanie
i przy startach z równego 1500 na obrotomierzu na wykresie miałem początek gdzieś koło 1400-1450.
to jednak kilka procent.

straty też można samemu policzyć, oczywiście z dużo gorsza dokładnością niż hamownie pro.
włączamy logowanie prędkości, rozpędzamy się do powiedzmy takiej prędkości na jakiej skończył się pomiar
momentu na tym samym biegu i wciskamy sprzęgło (chyba tak to sie robi na hamowni) - czyli mierzymy ujemne przyśpieszenie przy zwalnianiu kołami, skrzynią i oporem powietrza;)

ale w sumie po co... nawet pomiar mocy na kołach z wszelkimi oporami pozwoli sprawdzić po poważniejszym modzie, czy np. nie ma dziur w dolocie powietrza po zmianie ic:)

jak wszystko wygląda ok, to do heko po poważne liczby;)

KLUSEK

Nie nie, napewno obroty sa poprostu pobierane z ECU i czujnikow, a nie przeliczane z predkosci itp.

bd77

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.palmerperformance.com/forum/index.php?topic=1718.0
przedostatni post w tym temacie (23 marca 2010) pozwala mieć pewne podejrzenia,
ale być może nie udało się zwyczajnie dostać do PID-a obrotów silnika

jak znajdę wolą chwilę, do pomieszam rozmiar koła i zobaczę czy RPM jest z ECU, mam nadzieję, że tak:)

KLUSEK

Ale mowisz o DYNO tak ?
Ja mialem na mysli PID RPM, przy recznym logowaniu wartosci i wyliczaniu samodzielnym :)

Byc moze jest tak jak mówisz, to zwracam honor.