Nowe auto dla mnie

T, 10.12.2018, 23:32 « poprzedni - następny »

T

Jak część z Was wie od pewnego czasu szukam nowego auta, bez ciśnienia, bo jeżdżę sobie Octavią. Niemniej trwa to już na tyle długo i w międzyczasie obejrzałem tyle trupów, że postanowiłem założyć ten temat w nadziei na przyspieszenie całej operacji. :)

Moje kryteria są takie:

- Coupe.
- Poniżej 5,5 s do 100 (najlepiej poniżej 5 s).
- Napęd na tył lub 4x4.
- Auto w "dołku cenowym" tak, żeby nie traciło za bardzo na wartości.
- Dobrze, żeby zwracało uwagę, będzie też nośnikiem reklam moich projektów.

Samochód typowo weekendowy, więc walory praktyczne, spalanie etc. bez znaczenia.

Widełki: 50-100k (nie mam ciśnienia na górną granicę)

Moje aktualne typy:

- Porsche 911 Carrera (996 polift)
- Porsche Cayman S (987 przedlift)
- Jaguar XKR (II gen., przedlift)
- Corvette (C6 LS2 lub LS3)

Co możecie powiedzieć o tych modelach? Może znacie kogoś, kto ma przyjemność je eksploatować? A może warto wziąć pod uwagę coś jeszcze?

Wszelkie uwagi mile widziane. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

bishop

Cytat: Rijndael w 10.12.2018, 23:32Wszelkie uwagi mile widziane.
Nie znam się ale wypowiem się.  :D Ze względów wizualnych brałbym pod uwagę tylko dwa pierwsze.  8) Reszta kojarzy mi się kryzysem wieku średniego. 8)
Cytat: Rijndael w 10.12.2018, 23:32A może warto wziąć pod uwagę coś jeszcze?
A jakiegoś muscle cara lub old timera nie chcesz?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Cytat: bishop w 11.12.2018, 08:26Nie znam się ale wypowiem się.  Cheesy Ze względów wizualnych brałbym pod uwagę tylko dwa pierwsze.  Cool Reszta kojarzy mi się kryzysem wieku średniego. Cool
Hm... to ciekawe, bo ja najbardziej z kryzysem wieku średniego kojarzę właśnie Porsche. :-)

Cytat: bishop w 11.12.2018, 08:26A jakiegoś muscle cara lub old timera nie chcesz?
Muscle, ze względu na nadal wysoki kurs dolara, są -- moim zdaniem -- mocno przewartościowane. Old timerów nie biorę pod uwagę, bo auto ma dawać przyjemność z jazdy i być w miarę bezawaryjne. Nie chcę skupiać się na jeżdżeniu po warsztatach i poszukiwaniach części.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

sseebbaa1

Musisz się też zastanowić nad swoim OBECNYM stylem jazdy. To potrafi się zmieniać z czasem :)
Czy wolisz wysokie obroty i nie przeszkadza Ci wysokie kręcenie, czy stawiasz na trochę dieslowe odejście z dołu?
Moim zdaniem z uwagi na pojemność silników dwa pierwsze są bardziej wysokoobrotowe, a dwa kolejne ciągną od samego dołu.

To znaczy Porsche i tak jak na standardy zwykłych kierowców jest torpedą już od stosunkowo niskich obrotów, ale jednak w porównaniu do dużych V8 wypada gorzej. Ja nie uznałbym jednej czy drugiej opcji za gorszą, bo obie mi się podobają, ale po prostu zwracam uwagę na ten czynnik.

Żeby trochę ułatwić wybór:
Porsche to jednak dźwięk śrub wrzuconych do wiadra, a V8 śliczniej brzmi.
A żeby utrudnić wybór, to dodam:
Ale Porsche z kolei zabija rywali prowadzeniem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

11.12.2018, 23:54 #4 Ostatnia edycja: 11.12.2018, 23:57 by Rijndael
Moja główna koncepcja dotyczy sfery finansowej i sprowadza się do tego, żeby auto zachowało wartość, a na eksploatacje zarobiło reklamami moich projektów. :) Stąd odpadają różne fajne auta jak np. BMW, które w 3 lata straci pewnie połowę wartości.

A co do tych czterech, to tak widzę plusy i minusy:

- 911 jest ewidentnie w dołku cenowym i na pewno zwraca uwagę, więc wydaje się "opłacać" najbardziej, mam też blisko dobry serwis Porsche. Minusy to paskudna stylizacja wnętrza i podzielone opinie na temat trwałości silników.
- Cayman wygląda ogólnie świeżo, jednak osiągi są takie sobie (bodaj 295 KM i 5,4 do 100, trochę odstaje od reszty).
- XKR jest super, to byłby mój faworyt, ale jest to skomplikowane auto i bywa trochę kapryśne jeśli chodzi o drobne awarie, a dobry serwis jest po drugiej stronie miasta (w praktyce 1-1,5h godziny jazdy).
- Corvette ostatnio podrożała. Ale oferuje najlepsze osiągi i chyba najbardziej efektowny wygląd w odpowiednim kolorze.

I bądź tu mądry. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

sseebbaa1

Co do propozycji 3 i 4:
Osobiście lubię jeździć "tyłkiem po asfalcie", więc bardzo mi się podobają niskie auta, a zwłaszcza wrażenia jakie temu towarzyszą.
Dlatego z tych dwóch propozycji V8, to Corvette jest akurat moim faworytem.

Jaguary słyną z pięknego dźwięku V8, ale akurat Vette przebija i to swoim prawdziwie amerykańskim bulgotem (także dzięki większej pojemności).



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Ale XKR ma kompresor. :-) I to słychać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

wodzmistrz

A może Nissan 350/370Z ? ;)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

MAG

Nissan chyba nie ma szansy spełnić oczekiwań jesli chodzi o osiągi...
Kwatery na lato w Gdańsku:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

350Z to jest ogólnie fajna opcja, bo można powiedzieć, że "już staniał", ale osiągi trochę za słabe (nawet nominalne, a ten silnik średnio trzyma moc).

Co do 370Z to spodziewam się, że będzie jeszcze mocno taniał, bo nie widzę powodów, dla których nie miałby osiągnąć poziomów cenowych podobnych jak 350Z. Szczególnie, że ma pojawić się następca.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl