Poszukiwane minimum dwie osoby chętne na zakup regulatora do świateł dziennych

weksla, 19.02.2011, 16:34 « poprzedni - następny »

Cinkciarz

Cytat: weksla w 27.02.2011, 18:36
w takim razie jestem pierwszym klientem:) zamawiam pierwszy wolny termin, daj znać kiedy będziesz miał czas

chciałeś Weksla powiedziec  ze będziesz pierwszym klientem po mnie ;)

weksla

eee no chyba  żartujesz nie bede do kwietnia czekał
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: Admor85 w 26.02.2011, 09:14
Światła długie mają to do siebie że są długie  :D Zastanawialiście się dlaczego światło długie świeci tak mocno pomimo tych samych żarówek ?? A no dlatego że promień jest inaczej odbijany (ogniskowa się to chyba nazywało) a i ustawienie jest troszkę bardziej do góry niż w światłach mijania (mocowanie odbłyśnika na 3 śruby). Po zastosowaniu tego badziewia będziecie lampić ludziom po oczach tylko trochę słabiej.
Nie wiem jak jest w Audi o którym wspominasz, ale ogólnie się mylisz. Homologowane światła dzienne z żarówkami halogenowymi mają zwykłe właśnie ok. 20 W i prosty odbłyśnik. Mówiąc prosto świecą wszędzie. Taka jest właśnie idea świateł dziennych -- mają sprawiać, ze auto jest widoczne, a nie oświetlać. Dlatego właśnie mają małą moc, ale za to świecą wszędzie. Tak samo jak długie, tylko one mają dużo większą moc. Możliwe nawet, że typowe długie mają bardziej skupioną wiązkę światła niż typowe dzienne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Admor85

Rijndael wyprowadzę cię z błędu bo to Ty się mylisz. Różnica między kątem padania świateł drogowych a mijania na drogę w reflektorach z uznawaną w Polsce homologacją wynosi + 2 stopnie czyli linia światłocienia świateł mijania jest niżej od górnej krawędzi zakresu świecenia lamp drogowych. W oświetleniu drogowym nie występuje pojęcie linii światłocienia gdyż te lampy mają inaczej odbitą wiązkę przez co linia jest zamazana. We wszystkich samochodach z lampami zespolonymi z wyłączeniem nowych konstrukcji (np. wspomniane AUDI) jest to parametr niezmienny i wynikający z budowy lampy. Na niektórych lampach na kloszach nawet oprócz tzw. odchyłu podawano również tą wartość. Więc chcąc nie chcąc światła drogowe są skierowane dokładnie w oczka kierowcy jadącego z przeciwka. Nie ważne czy się ze mną zgadzasz czy nie ale tak czy inaczej używanie tego typu urządzenia w myśl polskiego prawa jest NIEDOZWOLONE. A dlaczego? A na przykład dlatego, że lampa do mondeo jest homologowana na odpowiednie źródło światła ( i tu również odpada montaż popularnych HIDów ponieważ są źródłem światła innego typu). W procesie homologacji również określona jest moc żarówek w tych lampach i jest ona niezmienna i wynosi 55W długie i mijania. Więc robiąc z 55W -> 20W już łamiesz warunki homologowania lampy. Może i nawet producent montował takie coś w fordach na inne rynki. Spoko zgodzę się, ale na te właśnie rynki musiał przeprowadzić osobną homologację na lampy. Zaraz pewnie napiszesz, że jesteśmy w Unii i wszystkie homologacje europejskie są uznawane w Polsce. Otóż nie wszystkie, spis ich można znaleźć w necie , a takie bajerki, że jak lampa ma homologację E (czyli uznawaną w Polsce) to można na allegro debilom wciskać na przykład. Więc jak się nie znasz to się nie kłuć  :/.

T

Cytat: Admor85 w 08.03.2011, 17:53
Różnica między kątem padania świateł drogowych a mijania na drogę w reflektorach z uznawaną w Polsce homologacją wynosi + 2 stopnie czyli linia światłocienia świateł mijania jest niżej od górnej krawędzi zakresu świecenia lamp drogowych. W oświetleniu drogowym nie występuje pojęcie linii światłocienia gdyż te lampy mają inaczej odbitą wiązkę przez co linia jest zamazana.
Nie wiem czy występuje różnica tych dwóch stopni, czy nie, ale to mało ważne. Kwestia granicy światła i cienia jest oczywista, bo przecież światła drogowe są po to, żeby świecić bardzo daleko gdy nikt nie jedzie z przeciwka. W sumie nie wiem po co o tym piszesz, bo dyskutujemy o różnicach pomiędzy światłami drogowymi i dziennymi, a nie o światłach mijania. Światła dzienne są zbudowane bardzo podobnie jak światła drogowe. One także nie mają granicy światła i cienia, tylko tutaj powód jest inny. Chodzi o to, żeby światła te były widoczne z dużej odległości pomimo małej mocy. Dlatego właśnie jeśli zmniejszymy moc świateł drogowych do poziomu zbliżonego do typowych świateł dziennych otrzymamy bardzo podobny efekt jak w światłach dziennych i nikogo nie będziemy oślepiać.

Cytat: Admor85 w 08.03.2011, 17:53Nie ważne czy się ze mną zgadzasz czy nie ale tak czy inaczej używanie tego typu urządzenia w myśl polskiego prawa jest NIEDOZWOLONE.
To oczywiste, że nie jest to dozwolone, ale nie o tym dyskutujemy.

Cytat: Admor85 w 08.03.2011, 17:53Więc jak się nie znasz to się nie kłuć  :/.
A ja Ci proponuję naukę czytania ze zrozumieniem. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Admor85

CytatAdmor85
Światła długie mają to do siebie że są długie Zastanawialiście się dlaczego światło długie świeci tak mocno pomimo tych samych żarówek ?? A no dlatego że promień jest inaczej odbijany (ogniskowa się to chyba nazywało) a i ustawienie jest troszkę bardziej do góry niż w światłach mijania (mocowanie odbłyśnika na 3 śruby). Po zastosowaniu tego badziewia będziecie lampić ludziom po oczach tylko trochę słabiej.
CytatRijndael
Nie wiem jak jest w Audi o którym wspominasz, ale ogólnie się mylisz. Homologowane światła dzienne z żarówkami halogenowymi mają zwykłe właśnie ok. 20 W i prosty odbłyśnik. Mówiąc prosto świecą wszędzie. Taka jest właśnie idea świateł dziennych -- mają sprawiać, ze auto jest widoczne, a nie oświetlać. Dlatego właśnie mają małą moc, ale za to świecą wszędzie. Tak samo jak długie, tylko one mają dużo większą moc. Możliwe nawet, że typowe długie mają bardziej skupioną wiązkę światła niż typowe dzienne.

Proszę panie admin napisz mi dlaczego się ogólnie mylę? Zaznaczyłeś jako cytat powyższy fragment mojego posta i powiedz mi gdzie jest tam coś co jest błędne ? Potem robisz mi wywód o światłach dziennych jak ja piszę o długich. Sam powinieneś trochę popracować nad rozumieniem tekstu.


T

Krótko i najprościej jak potrafię:

Odbłyśnik świateł drogowych jest bardzo podobny do odbłyśnika typowych świateł dziennych (akcesoryjnych, halogenowych, z homologacją). Zatem obniżając odpowiednio moc żarówki w światłach drogowych uzyskamy bardzo zbliżony efekt jak montując kupione na Allegro halogeny do jazdy dziennej i nie będziemy nikogo oślepiać. Oczywiście nie jest to zgodne z prawem i nigdy nie twierdziłem, że jest.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Admor85

CytatRijndael
Nie wiem czy występuje różnica tych dwóch stopni, czy nie, ale to mało ważne. Kwestia granicy światła i cienia jest oczywista, bo przecież światła drogowe są po to, żeby świecić bardzo daleko gdy nikt nie jedzie z przeciwka. W sumie nie wiem po co o tym piszesz, bo dyskutujemy o różnicach pomiędzy światłami drogowymi i dziennymi, a nie o światłach mijania.

Heh stary ty już sam nie wiesz co czytasz :D Ja nie piszę Ci o mijania tylko ukazuję różnicę w polu świecenia świateł drogowych (kąt o 2% wyżej) niż światła mijania żebyś miał jakieś odniesienie a ty mi tu wypisujesz że ja o mijania piszę.

W zasadzie w d***e mam to czy sobie to założycie czy nie. Wystarczy że zaistnieje sytuacja, że gdy zrobi się już lekko szaro a dalej będziecie jeździć na "dziennych"  to będziecie świecić facetowi przed wami dokładnie w lusterka wsteczne (bo to już widać i przeszkadza) Wtedy facet wyjdzie i wam wpi****li i na tym się skończy.

Podsumuję to tak: światła dzienne powinny być to normalne lustra w których odbija się światło z SFLEDów (natężenie światła max 150 lm). Natężenie tychże świateł jest mniejsze niż natężenie generowane przy 20W przez żarówkę H1, które wynosi aż 600lm, czyli 3 x mocniej. Teraz zobacz sobie jak wyglądają lampy dzienne z homologacją i  zwiększ ich moc 3 razy. Nie będzie oślepiać ? ??? [dla porównania światła drogowe przy 55W mają 1750 lm]
\

T

Cytat: Admor85 w 10.03.2011, 18:19
Podsumuję to tak: światła dzienne powinny być to normalne lustra w których odbija się światło z SFLEDów (natężenie światła max 150 lm). Natężenie tychże świateł jest mniejsze niż natężenie generowane przy 20W przez żarówkę H1, które wynosi aż 600lm, czyli 3 x mocniej. Teraz zobacz sobie jak wyglądają lampy dzienne z homologacją i  zwiększ ich moc 3 razy. Nie będzie oślepiać ? ???
Eh... zajrzyj na Allegro to znajdziesz bez problemu homologowane światła dzienne z żarówką halogenową o mocy ok. 20W. Będą one działać bardzo podobnie, jak światła drogowe po obniżeniu mocy żarówki do tych 20W. I o tym cały czas piszę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Admor85

Na allegro lampy do jazdy dziennej Hella z homologacją E1 czyli niemiecką nie przekraczają 16W a z homologacją E20 czyli naszą polską mają max 2,5 W a z homologacją holenderską H4 to mają na przykład 7,6W gdzie moc światła nie przekracza 350lm.

Podeślij mi linka proszę bo znaleźć nie mogę .