Opony 225/40 R18

wilhelm, 14.07.2010, 22:28 « poprzedni - następny »

Polarny

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/item1107056473_opony_225_40r18_225_40_18_bridgestone_re_050a_nowe.html

Te nie są wcale droższe.

nokitel

kolego Polarny nowe opony żadnej firmy i modelu nie mają mniej niż 7,9mm bridgestony mają nowe dokładnie 8,1mm wiem bo takie leżą nowe 2szt u mnie w garażu. A 7mm można często wyrwać. Problem w tym że rozmiar o którym pisałem jest dość mało popularnym i potrafią wołać za ten rozmiar ale jak dla mnie wole poszukać nie śpieszyć się ale kupić odrobinę węższe i wyższe bardziej komfortowo się jeździ

z tych tu podawanych opon chyba bym wybrał vredestein choćby dlatego że wyglądają kozacko na felgach a w testach wypadają bardzo podobnie jak reszta czołówki. Szkoda tylko że w moim rozmiarze nie znalazłem takich :(

Polarny

nokitel - mierzyłem swoje Bridgestony Potenza RE050A które kupiłem w tym roku od Bridgestone Polska i tak to wypada. Wielkość bierznika jest też zależy od modelu opony - o tym należy także pamiętać.

Problem też leży w tym, że wielu sprzedawców mierzy opiny na docisk, więc ich pomiar jest często błędny. 7mm to opona w niemal idealnym stanie.

T

A ja się znowu trochę poczepiam. ;)

Moim skromnym zdaniem z takich tematów nic konkretnego nie wynika, bo każdy poleci takie opony na jakich aktualnie jeździ (o ile nie są zupełnie beznadziejne). Rzadko się zdarza możliwość równoległego porównania kilku modeli opon, a tylko z takiego porównania można by wyciągnąć jakieś sensowne wnioski. Zwykle w danym aucie zużywamy jeden, no może dwa komplety opon i tyle. Na tej podstawie nie da się powiedzieć, że dany model jest lepszy od konkurencji bo po prostu nie ma żadnego porównania.

Generalnie jeśli ktoś jeździ spokojnie to może kupić dowolny aktualny model jednego z przyzwoitych producentów i będzie zadowolony. Jeśli ktoś jeździ bardziej dynamicznie to warto wybrać coś z opon wygrywających testy, ale raczej nie takie z popularnych czasopism, tylko np. testy ADAC. Taka opona na pewno będzie warta swojej ceny. A która to będzie dokładnie nie ma większego znaczenia, wśród topowych opon nie ma wcale tak wyraźnych różnic, żeby to miało większe znaczenie w codziennej jeździe po publicznych drogach autem o mocy rzędu 150 KM.

To czego należy zdecydowanie unikać to opony mało znanych czy zupełnie nieznanych marek. Ich jakość to loteria. Zazwyczaj takie opony fatalnie wypadają w warunkach deszczowych, często droga hamowania na mokrym rośnie drastycznie, co ma już zasadnicze znaczenie niezależnie od stylu jazdy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Polarny

Rijndael - ja w tym sezonie miałem okazje jeździć na swoich Goodyearach kupionych w tamtym roku (stan jak sprzedawałem był naprawdę niezły - 5.5 mm - 6mm) i potem na Bridgestone'ach. Oczywiście ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, ale czasmi da się.

Na pewno z łatwością jednak da się powiedzieć jak opona jest przeciętna. Często na śliskim takie opony są niepewne.

Co do testów, to tutaj też może być tak, że dana opona świetnie spisuje się w takiej szerokości, a w innej nie. Ale czy tak jest - ciężko to jednoznacznie powiedzieć. Jedno jest pewne - opony tanie czy chińskie nie są siebie warte, nawet jak są za darmo.

wojoo

ja zmieniam oponki co sezon wiec troche juz ich mialem ;)

były : continental contisportcontact 2 i contisportcontact 3, michelin pilot sport, Bridgestone potenza, vredestein ultrac sessanta, goodyear f1 (obecnie) i jak dla mnie vredestein stoi na samym szczycie a za nim gdzies dalej F1 ;) ... nastepne beda vredesteiny ponownie i chyba tak juz pozostanie zawsze ;) (chyba ze pojawi sie godny nastepca)

T

Cytat: wojoo w 15.07.2010, 21:24
ja zmieniam oponki co sezon wiec troche juz ich mialem ;)
W jakim celu?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

wojoo

Cytat: Rijndael w 15.07.2010, 21:36
W jakim celu?

a w takim ze nie lubie jeździc na slikach w przeciwienstwie do ciebie ;) juz ram mi sie zdarzylo ze druty mi wylazly (chyba w michelinach)

T

Cytat: Polarny w 15.07.2010, 19:58
Na pewno z łatwością jednak da się powiedzieć jak opona jest przeciętna. Często na śliskim takie opony są niepewne.
Jeśli opona ma jakieś ewidentne wady, to na pewno, ale te najlepsze raczej ich nie mają.

Cytat: Polarny w 15.07.2010, 19:58
Co do testów, to tutaj też może być tak, że dana opona świetnie spisuje się w takiej szerokości, a w innej nie. Ale czy tak jest - ciężko to jednoznacznie powiedzieć.
Z tego co wiem rzeczywiście występują takie różnice, nieraz modele o różnej szerokości mają nieco inny bieżnik, np. inną ilość rowków itp. więc mogą zachowywać się nieco inaczej. Mało tego, także ten sam model opony, ale z innym indeksem prędkości może zachowywać się trochę inaczej. Nie są to jednak duże różnice, raczej nieistotne w autach takich jak nasze i eksploatowanych na drogach publicznych.

« Dodane: 15.07.2010, 21:42 »

Cytat: wojoo w 15.07.2010, 21:38
a w takim ze nie lubie jeździc na slikach w przeciwienstwie do ciebie ;) juz ram mi sie zdarzylo ze druty mi wylazly (chyba w michelinach)
Po 10 tys. km robią Ci się slicki? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl

Polarny

Rijndael - ja ostatnio widziałem jak Greko zgubił jakies 3 mm bieżnika na odległości jakiś 10 km. I by było jasne - wcale nie palił gumy (-: